Legenda jménem Harley-Davidson

Bylo to v roce 1903, když se dva mladíci-synové skotských přistěhovalců v americkém Milwaukee rozhodli vylepšit jízdní kolo přidáním jednoduchého motoru. Ten první-Bill Harley pracoval v místní továrně jako konstruktér a druhý-Arthur Davidson jako slévač. Nepocházeli z bohatých poměrů, jejich hlavní devizou bylo nadšení a přesto, nebo snad právě proto jim osud přál. První motocykl vznikl údajně z dílů pronesených z továrny v kůlně Davidsonových a nebylo by ho bez pomoci Arthurova bratra Waltera Davidsona, který pracoval v továrně na výrobu motorů pro lokomotivy. Vložil do křehce vznikající firmy svůj veškerý kapitál, pomohl s konstrukcí prvního motoru a umožnil zakoupení pozemku pro stavbu první továrny, která v Millwaukee stojí dodnes.  Logo na nádrži

Arthur, který byl do té doby považován za flákače, se stal velmi obratným manažerem. Dokázal prohlédnout příležitosti i v dobách, které se zdály být pro podnikání ztracenými. Jeho lidský přístup vyústil v prohlášení, ve kterém se vzdávala firma účasti na závodech v arénách, kde velmi často docházelo ke smrtelným zraněním. V té době a konkurenci, to bylo rozhodnutí velmi odvážné, protože tyto závody byly největšími prodejními a reklamními akcemi. A právě toto těžké rozhodnutí se stalo základem image firmy, která se přestala obracet na běžné prodejce, ale své prostředky investovala těm, kterým pro jejich motocykly plálo srdce-tak vznikaly první kluby Harley-Davidson. Nutno dodat, že ten nejstarší fungující-založený v roce 1928 je v Čechách dodnes.  Motocykl Harley-Davidson

Arthurova obratnost a srdcová rozhodnutí provázely firmu po celou dobu jeho působení-za první světové války, kdy dostal velikou zakázku na válečné motocykly i proto, že zaručil bezplatné školení pro jízdu i opravy stroje v armádních oddílech. Zachránil tím ve válce nejeden lidský život a zároveň získal nové příznivce značky. V době hospodářské krize ve třicátých letech, kdy specializoval výrobu na stroje užitečné pro státní úřady a tím udržel práci svým zaměstnancům, a nakonec i v době, kdy se proti nim spojila konkurence a obžalovala je ze zneužití patentu na výrobu spojky, který sice Bill Harley vymyslel, ale nenechal si patentovat. Továrnu mohla zachránit jen fúze s Fordem, při které by ale nevyráběli pod svým jménem. Arthur jí po dohodě s bratry odmítl a prodal výrobní práva na dosavadní motocykly Japoncům. Za utržené peníze sestavili díky geniálnímu Billu Harleyovi prototyp zcela nového stroje. Knuckelhead s unikátním rozvodem OHV a rychlostí 170 km/h byl ve své době nejrychlejším motocyklem na světě a také posledním, který zakladatelé firmy Harley-Davidson uvedli na trh.